Over het panel

Hoofdpunten uit dit artikel

  1. Doel van het panel
  2. Wat je als panellid moet weten
  3. Persoonlijke panelpagina
  4. Heb je vragen of opmerkingen?
  5. Wat ontvang jij van ons?
  6. Privacy en beveiliging

Doel van het panel

Panelleden helpen ons aan meningen en ervaringen met betrekking tot producten en diensten die wij onderzoeken. De resultaten van de onderzoeken worden gepubliceerd in onze gidsen (Consumentengids, Gezondgids, Geldgids, Digitaalgids of Reisgids), op onze website of worden gebruikt als input voor onze afdeling Belangenbehartiging & Communicatie.


Wat je als panellid moet weten

Onze panelleden worden via e-mail uitgenodigd voor het invullen van een digitale vragenlijst. De vragenlijsten kunnen over de meest uiteenlopende onderwerpen gaan zoals telefonie, betaalgedrag, cv-ketels, gezondheidszorg, pc-beveiliging, eigenschappen van huishoudelijke apparaten of openbaar vervoer. Ook kunnen wij je vragen een product of dienst voor een korte periode te gebruiken.
Als je uitgenodigd wordt voor het invullen van een enquête hopen wij dat je in de gelegenheid bent om mee te werken.
De door jou verstrekte gegevens zullen vertrouwelijk worden behandeld en alleen anoniem worden gebruikt voor onze onderzoeken en publicaties, zie ook "privacyverklaring" en "beveiliging".


Persoonlijke panelpagina

Als panellid heb je toegang tot een persoonlijke panelpagina. Hierop zie je welke adres- en achtergrondgegevens bij het panelmanagement bekend zijn. Als er gegevens veranderen, bijvoorbeeld een (e-mail-)adres, dan kan je die zelf op jouw persoonlijke panelpagina wijzigen. Wij zullen ook af en toe vragen één of meerdere gegevens te controleren zodat deze actueel zijn.
De adresgegevens van leden van de Consumentenbond zijn gekoppeld aan de adresgegevens van de panelleden. Het e-mailadres is niet gekoppeld omdat veel mensen de vragenlijsten op een ander e-mailadres willen ontvangen. Een wijziging in het ledenbestand voor e-mailadres wordt daarom niet automatisch doorgevoerd in het panelledenbestand.


Heb je vragen of opmerkingen?

Als je vragen over panelactiviteiten hebt dan kan je het panelmanagement altijd bereiken door een e-mail te sturen naar de postbus van het panel: cbipanel@consumentenbond.nl. Wij helpen je graag!


Wat ontvang jij van ons?

Er staat geen financiële tegemoetkoming tegenover jouw inspanningen. Gezien het grote aantal deelnemers aan dit panel zou dit voor de Consumentenbond zeer kostbaar worden. Wél kan je de publicaties inzien waar je als panellid aan hebt meegewerkt via jouw persoonlijke pagina. Daarnaast kan je, als je meerdere keren een vragenlijst hebt ingevuld, elk jaar een keuze maken uit een selectie van onze boeken. Wij leggen jaarlijks een aantal titels voor van boeken die door de Consumentenbond zijn uitgegeven. Als je meewerkt aan de (Mobiele) ProviderMonitor loot je ook nog eens mee voor een tablet of laptop.


Privacy en beveiliging

Wanneer je de enquête opstart, gebruik je een beveiligde verbinding via SSL (zie ‘SSL Beveiling’). Je browser zet deze verbinding automatisch op. De ingevulde gegevens van de enquêtes worden versleuteld verzonden en via een beveiligde manier opgeslagen.
SSL staat voor Secure Socket Layer. Je kunt controleren of jouw verbinding via SSL verloopt aan een slotje onderaan de browser of aan het webadres (https://). Nadat je verbinding hebt gelegd met een van onze servers wordt er eerst een sleutel afgesproken. Nadat de sleutel is afgesproken worden alle gegevens versleuteld over het internet verstuurd (encryptie). Deze berichten kunnen niet door een ander gelezen worden.